V minulém příspěvku jsem vám ukázal, jak jsme dosáhli zvýšení prodejní ceny o 600 tisíc oproti očekávání. Dokonalý home staging a první dojem vzbudily ty správné emoce, takže zájemce se našel velmi rychle a byl ochoten zaplatit více. Dnes vám předvedu podobnou zákonitost – lidé chtějí hezké věci a nechtějí se o nic starat. Jako prodávající byste toho měli využít.
Rodina s malým dítětem nám do prodeje svěřila prodej bytu 3+kk v novostavbě na Praze 4, ze kterého se přestěhovali do nového domu. V bytě nechali vše, co si s sebou nechtěli vzít, a co už nepotřebovali. Jednotka tak zůstala částečně zařízená podle stávajícího způsobu fungování dané nemovitosti, což představuje určitý stav, který vás nějakým způsobem ovlivní při prvním překročení prahu.
Měli jsme dvě možnosti. Buď byt nechat tak, jak je, a dát ho rovnou do inzerce, nebo ho výrazně vylepšit a prodávat až poté. Vzhledem k dobré poloze by se byt nejspíš snadno prodal, i kdybychom zvolili první, snazší variantu. My jsme ale věděli, že když dáme bytu náležitou péči, výsledek se násobně vrátí. Důležité bylo, že nám majitel důvěřoval a souhlasil s tím, že i přes placení úvěru prodloužíme přípravu bytu k prodeji o další tři týdny. Při první návštěvě jsme si vše nafotili, zaměřili místnosti a vymysleli plán realizace. Část stávajícího vybavení jsme nechali odvézt, aby se v bytě nemotala třeba nefunkční pračka, část jsme postupně rozprodali na internetu.
Příprava nemovitosti na prodej připomíná pokročilé projektové řízení. Aby do sebe vše zapadlo, potřebujete plán, zodpovědné dodavatele, které my díky svým kontaktům máme, a koordinaci. V tomto případě jsme využili služeb home stagerky, uklízečky, malíře, elektrikáře, fotografa, tvůrce virtuální prohlídky a brigádníka.
Celkově jsme naplánovali vymalování celého bytu, kompletní technickou údržbu bytu, včetně výměny osvětlení, prvotřídní home staging, profi nafocení a virtuální prohlídku. Jak to bývá, ne vše šlo podle plánu. Malíř se nám asi po 4 hodinách zranil a nemohl pokračovat. Jiného jsme narychlo nesehnali, čekat jsme kvůli navazujícím činnostem nemohli ani den, protože navazující dodavatelé služeb měli na jiné termíny nasmlouvané jiné zakázky. Nezbylo, než že jsem se do škrábání zdí a malování pustil sám a zapojil i partnerku. Původní oranžové židle se nám nehodily, ale přišlo nám škoda je nevyužít a tak jsme jim dali novou barvu.
I přes tuto komplikaci jsme vše dotáhli a uklidili, aby poslední den dorazila home stagerka, vše jsme nafotili a byt mohl být v nejlepší kondici umístěn do inzerce. Díky úpravám se cena navýšila o 550.000 oproti představám majitelů a i tak se sešli tři vážní zájemci. Nakonec jsme se rozhodli pro rodinu, která bydlí v jiné městské části, ale děti chodí v ulici kde je nemovitost do školy a museli je tam denně vozit.
U této konkrétní zakázky jsme využili 6 lidí a 8 profesí. To na koordinaci není zrovna málo. Proto svým klientům vždy říkáme – pokud nechcete trávit svůj volný čas vyhledáváním řemeslníků a plánováním, svěřte nám byt do prodeje. Ušetříte si stres, zda vše klapne, získáte spolehlivého partnera a na konci celé transakce vám bez práce přijde lepší suma za prodej dané nemovitosti.
Příprava zakázky nám celkově zabrala 116 hodin čisté práce, kterou jsme rozvrhli do 21 dní. Čas strávený přípravou neodráží klasické činnosti realitního makléře, jako jsou právní podklady, tvorba plánku, prezentace, marketing nemovitosti, samotné zajištění prohlídek až po předání bytu a přepis energií, ale pouze přípravu nemovitosti k prodeji. Posuďte sami, zda máte dostatek prostoru, abyste něco takového zvládli, nebo se spokojíte s nedotaženou nabídkou, kdy za svůj byt nedostanete tolik, kolik byste mohli. Podívejte se, kolik hodin jednotlivé práce zabraly: