Jak jsme za pomoci 9 profesí přichystali byt k prodeji po dlouhodobém nájemníkovi

Často slyším argument samoprodejců, kteří říkají, že si byt zvládnou prodat sami bez cizí pomoci. Zápal pro věc a kuráž jsou základem úspěchu, ale na dnešním příkladu zakázky z Kladna vám ukážu, kolik lidí je někdy potřeba, aby se dal byt do nejlepšího možného stavu ještě před zahájením prodeje a potenciální zájemce za něj byl ochoten zaplatit odpovídající částku.

Zakázka nás zavedla do Kladna, kde jsme do prodeje získali 2+kk byt v panelovém domě. Poslední 4 roky v něm bydlel jeden nájemník a nezanechal jej v dobrém stavu.

Bylo nám jasné, že pokud chceme, aby byt u zájemců v inzerci zabodoval, budeme ho muset od podlahy vylepšit. Při první návštěvě jsme si proto vše nafotili, jednotlivé místnosti zaměřili a sepsali, co všechno chceme opravit.

Byt byl prázdný a my se tak rozhodli pro kompletní home staging včetně nového zařízení. Vše jsme naplánovali tak, aby stávající majitelé nemuseli nic řešit a my byli maximálně efektivní. Pro home staging máme ve vlastním skladu množství nábytku i dekorací, díky kterým jsme schopni rychle vykouzlit interiér, který bude v inzerátech i naživo při prohlídce vypadat skvěle. Každá zakázka si navíc žádá něco jiného, takže se naše zásoby neustále zvětšují a jsme díky nim flexibilnější.

Pro perfektní výsledek jsme skloubili 9 profesí

Už jsem to zmiňoval v dřívějším textu. Naplánovat úspěšný prodej nemovitosti vyžaduje pečlivou přípravu a silné projektové řízení, protože se v jednom bytě musí v krátkém čase vystřídat spousta profesí a vše musí navazovat – v tomto případě se nás v bytě vystřídalo 9 – já jako makléř-koordinátor, home stagerka, uklízečka, švadlena, brigádník na stěhování, elektrikář, hodinový manžel, fotograf a tvůrce virtuální prohlídky.

Kdybych měl všechny tyto profese hledat na internetu a domlouvat pouze pro tuto zakázku, pravděpodobnost, že by vše hladce klaplo, by se blížila nule. Naštěstí už za roky své praxe mám kontakty na spolehlivé dodavatele, na které se mohu dlouhodobě spolehnout.

Po přípravě už jen stačilo vše realizovat – švadlena ušila záclony a závěsy na míru pro daný byt, elektrikář se postaral o nové osvětlení, hodinový manžel pomohl s vrtáním a další technickou přípravou, brigádník smontoval nábytek, uklízečka perfektně uklidila a podobně.

Vše klaplo na jedničku a po uklizení bytu jsme se pustili do home stagingu, vše nafotili a udělali virtuální prohlídku. Odměnou za spoustu práce byl spokojený prodávající a velký zájem kupujících, což umožnilo byt prodat za, v místě, nadstandardní cenu.

Pro lepší představu vám jako vždy ukážu, kolik času celá realizace samotné přípravy nemovitosti k prodeji zabrala. Tentokrát to bylo 104 hodin ve 14 dnech. Jestli si na podobnou zátěž netroufáte, nedivím se vám. Klidně si dejte nohy na stůl, ozvěte se mi a já se o všechno spolu s prověřenými dodavateli postarám.

  • Realitní makléř – 42 hodin
  • Home stagerka – 42 hodin
  • Uklízečka – 2 hodiny
  • Švadlena – 3 hodiny
  • Brigádník na pomocné práce – 8 hodin
  • Elektrikář – 1,5 hodiny
  • Hodinový manžel – 2 hodiiny
  • Fotograf – 1 hodina
  • Virtuální prohlídka – 2,5 hodina

U svého času realitního makléře doplním, že se jedná pouze o čas, který věnuji přípravě vzhledu samotné nemovitosti. Čas strávený přípravou neodráží klasické činnosti realitního makléře, jako jsou právní podklady, tvorba plánku, prezentace, marketing nemovitosti, samotné zajištění prohlídek až po předání bytu a přepis energií, ale pouze přípravu nemovitosti k prodeji.

Fotogalerie před a po home stagingu

  • Odběr příspěvků

    Pokud se chcete přihlásit k odběru článků, zadejte svoji emailovou adresu.

  • Kategorie